Ford transformeert koopervaring EV's

Ford transformeert online koopervaring van klanten

16/05/2023
Ford Bring on Tomorrow Live vlag

Ford heeft een nieuwe visie onthuld om het ontdekken, testen, kopen en bezitten van zijn producten niet alleen eenvoudiger, maar ook bevredigender te maken - te beginnen met Ford elektrische voertuigen (EV's).

Het bedrijf, in samenwerking met zijn retailpartners in heel Europa, werkt aan een volledig nieuwe klantreis naar EV-bezit, met online toegang en touchpoints bij elke stap in het aanschaftraject.

De nieuwe aanpak introduceert online showrooms en virtuele testritten om producten en diensten te verkennen vanuit de luie stoel of tijdens een 10-minuten pauze tussen vergaderingen door. Grote beslissingen zullen gemakkelijker te nemen zijn dankzij transparante prijzen zonder verrassingen. Bovendien zullen klanten de overdracht van hun voertuig kunnen personaliseren, toegang krijgen tot opladen, en ophaling en levering voor onderhoud kunnen regelen met een paar drukken op hun smartphone.

Ford heeft de innovatieve nieuwe strategie uiteengezet tijdens het Bring On Tomorrow Live evenement in Kopenhagen, Denemarken, aan zijn Europese retailpartners die fundamenteel zullen zijn voor het leveren van de volgende generatie klantervaringen. Het bedrijf ligt op schema om tegen 2024 10 nieuwe elektrische modellen in Europa te introduceren, waaronder de nieuwe E-Tourneo Courier1, het multi-activiteitsvoertuig dat op 15 mei in Kopenhagen werd onthuld.

Het voor meer klanten makkelijker maken om elektrisch te gaan rijden helpt Ford in zijn toezeggingen om koolstofneutraliteit te bereiken voor zijn Europese activiteiten, logistiek en directe leveranciers tegen 2035. De nieuwe klantenervaring zal zo bijdragen aan een meer duurzame, inclusieve en rechtvaardige transporttoekomst.


“We zijn goed op weg om tegen 2030 een merk van elektrische personenwagens te worden, met een uniek uitgebreide line-up van voertuigen die al zijn geïntroduceerd en geïnspireerd door de wetenschap dat EV klanten de wereld anders zien," aldus Martin Sander, algemeen directeur van Ford Model e, Europa. "Onze visie is om het voor klanten gemakkelijker en aantrekkelijker dan ooit te maken om het juiste elektrische voertuig voor hen te ontdekken, kopen en bezitten, of ze nu voor het eerst overstappen op elektrisch rijden of ervaren EV eigenaar zijn.”


Ford Explorer EV

Veranderende verwachtingen

De nieuwe generatie consumenten heeft een frisse kijk op het kopen van auto's, geïnspireerd door online winkelervaringen en een die net zo vooruitstrevend is als de auto's die ze willen bezitten. Uit onderzoek blijkt dat 91% van de klanten liever online koopt als het proces naadloos verloopt.2

Ford zal klanten moeiteloos laten switchen tussen digitale en echte contactpunten, zoals het hun het beste uitkomt. Dat kan betekenen dat volledige aankopen in slechts enkele klikken worden afgerond via de officiële online kanalen en showrooms, het bezoeken van verdelers en FordStores voor informatie en updates van productexperts, of een combinatie van beide.

Een innovatieve virtuele ervaring voor de nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer1 bracht eerder dit jaar testritten in het digitale tijdperk. Klanten zullen ook online echte testritten kunnen boeken rond hun drukke schema's wanneer de crossover, die klaar is voor avontuur, later dit jaar in de showroom staat. Het voertuig kan bij klanten worden afgeleverd, opgeladen voor minimaal 150 km.

Uit onderzoek blijkt verder dat 77% van de autokopers de voorkeur geeft aan vaste prijzen,2 zodat ze vooraf weten hoeveel en waarvoor ze zullen betalen. Daarom maakt Ford afdingen nu al verleden tijd voor klanten in bijvoorbeeld Nederland met transparante prijzen. Het bedrijf is van plan het "agentschapsmodel" in heel Europa uit te rollen, zodat klanten een consistente prijs krijgen, ongeacht of ze nu online winkelen of in de winkel van hun keuze.


Mustang Mach-E met Ford Charging Pod prototype

Aflevering zelf regelen

Ford pakt ook wat volgens de New Car Buyers Survey de meest frustrerende factor voor autokopers is, aan: onzekerheid over wanneer hun nieuwe auto komt. Duidelijke communicatie, online zicht op de status van de bestelling en de mogelijkheid om online aflevermomenten te boeken, helpen klanten om vooruit te plannen en tijd vrij te maken in hun agenda.

Ook zullen klanten aan kunnen geven aan hun Ford-gecertificeerde deskundige verdeler over welke specificaties ze meer informatie willen wanneer hun voertuig wordt overgedragen. Dat zal het gemakkelijker maken voor bestuurders om met maximaal vertrouwen de weg op te gaan, of het nu gaat om ervaren EV-eigenaars of recente bekeerlingen, en of ze nu vertrekken vanaf het voorterrein van de verdeler of vanaf hun eigen oprit. Klanten kunnen levering zelf regelen, een optie die 69% van de jongere autokopers interesseert.3

Elk nieuw voertuig zal worden geleverd met de nieuwste beschikbare softwarepakketten verbeterd met draadloze updates. Bestuurders zullen genieten van de nieuwste technologieën van Ford, zoals BlueCruise die hands-off, eye-on rijden mogelijk maakt - de eerste van deze soort service goedgekeurd in Europa,4 en systemen die smartphonefuncties draadloos kunnen integreren.5

De nieuwe Ford-klantervaring is ontworpen om het leven van Ford eigenaren nog gemakkelijker te maken na aankoop. Doorlopende ondersteuning omvat toegang tot een van Europa's grootste oplaadnetwerken, met meer dan 450.000 opladers, groeiend tot 500.000 in 2024, thuislaadoplossingen, evenals ophalen en bezorgen voor onderhoud dat online kan worden ingepland, met ultrahandig versnelde opties.


"Ford streeft ernaar om klanten als familie te behandelen. Dat betekent begrijpen wat ze nodig hebben van ons om hen te helpen hun beste leven te leiden en vervolgens alles uit de kast te halen om het te laten gebeuren," zei Sander. “Ons netwerk van retailpartners in heel Europa is de sleutel tot de transformatie van Ford koop- en bezitservaring – voortbouwend op de relaties en reputaties die in de loop van decennia zijn opgebouwd en ondersteund door een nieuwe generatie digitale tools en vooruitstrevend denken.”


Benieuwd naar ons aanbod hybride en elektrische voertuigen?


Ontdek ze hier


###


    • [1] De officieel goedgekeurde waarden voor de actieradius en het energieverbruik zullen dichter bij de verkoop worden gepubliceerd.
    • [2] Agency Sales Model: Accelerating the future of automotive sales rapport PDF
    • [3] Accenture - De toekomst van de autoverkoop, 2020.
    • [4] Ford BlueCruise is een functie voor handenvrij rijden op de snelweg. Haal uw handen alleen van het stuur in een Hands-Free Blue Zone. Let altijd op de weg en wees voorbereid om de controle over het voertuig te hervatten. Het vervangt niet veilig rijden. Zie de gebruikershandleiding voor details en beperkingen. [De BlueCruise Prep Kit bevat de hardware die hiervoor nodig is voor deze functie]. Vereist een BlueCruise-abonnement voor gegevensgebruik, regelmatige kaartupdates en functieverbeteringen. Om BlueCruise te gebruiken moet u uw Mustang Mach-E activeren met de FordPass App. Goedgekeurd alleen voor gebruik in Groot-Brittannië (Engeland, Schotland en Wales).
    • [5] Vereist telefoon met actieve dataservice en compatibele software. SYNC 4/4A/Move bestuurt geen producten van derden tijdens het gebruik. Derden zijn zelf verantwoordelijk voor hun respectievelijke functionaliteit.


Nieuws

Promoties

Bekijk de laatste promoties

Nieuws

Lees het laatste nieuws


Neem contact op via WhatsApp