Geparkeerde E-Transit Courier van voren gezien

Ford Pro kondigt gloednieuwe, volledig elektrische E-Transit Courier aan

6/04/2023
  • Volledig nieuw, altijd verbonden en 100 procent elektrisch: de compacte Ford E-Transit Courier versterkt EV line-up van Ford Pro.

    Ford Pro presenteert de compleet nieuw ontwikkelde E-Transit Courier: een 100 procent elektrische compacte bedrijfswagen1 die dankzij slimme oplossingen en een grotere laadruimte maximale productiviteit biedt. De marktintroductie van de Ford E-Transit Courier vindt in 2024 plaats. De benzine- en dieselversies van de nieuwe Transit Courier zijn vanaf de tweede helft dit jaar te bestellen zijn en worden begin 2024 aan de eerste klanten geleverd.

    De nieuwe Ford E-Transit Courier maakt deel uit van een wereldwijd modellenoffensief. Ford investeert meer dan 50 miljard dollar om een toonaangevende rol te spelen in de EV-revolutie. Ford zet nu de volgende stap door de iconische Transit-bedrijfswagenfamilie uit te breiden met de E-Transit Courier. Deze compacte elektrische bestelauto voegt zich bij de grotere E-Transit en E-Transit Custom in de line-up van Ford Pro.


  • Maximale productiviteit

    De volledig nieuwe Ford E-Transit Courier is dankzij de nieuwste technologie van Ford Pro volledig verbonden. Dit helpt om de efficiëntie verder te bevorderen, inclusief end-to-end laadoplossingen en beheertools van Ford Pro-software. Om ook de productiviteit verder te verhogen is de E-Transit Courier ontworpen rond een grotere en vooral flexibelere laadruimte2 die 25 procent meer laadvolume biedt dan het uitgaande model. De E-Transit Courier biedt daarbij onder meer een groter laadvermogen en ruimte voor twee europallets.


E-Transit Courier zijkant E-Transit Courier bumper E-Transit Courier achterkant E-Transit Courier opladen


  • Volledig elektrische oplossingen

    De E-Transit Courier is voorzien van een volledig elektrische aandrijflijn. De krachtige elektromotor levert een vermogen van 100 kW. Ook biedt de auto de mogelijkheid tot ‘one-pedal-driving’. Details over de volledige prestaties en actieradius maakt Ford in de aanloop naar de marktintroductie bekend.

  • Ford Pro Charging biedt een totaaloplossing voor thuis, op het werk (‘depot’) en openbaar opladen, inclusief hardware-installatie en speciale managementsoftware om het laadproces te optimaliseren. Klanten – inclusief ZZP’ers – worden verder geholpen door vereenvoudigde facturering en administratie via de Ford Pro Charging-software. Ford Pro verwacht dat de E-Transit Courier populair zal zijn bij klanten die thuis opladen. Ford Pro Charging mikt op 11 kW AC ‘s nachts thuis opladen in 5,7 uur3. Via het touchscreen in de auto of de speciale ‘depotlaadsoftware’ is het oplaadproces eenvoudig in te plannen om te profiteren van goedkopere energie ‘s nachts.

    Snelladen kan ook. De E-Transit Courier biedt een DC-snellaadcapaciteit tot 100 kW. Naar verwachting resulteert 10 minuten laden in 87 kilometer extra rijbereik. Het opladen van de batterij van 10 tot 80 procent van de capaciteit duurt naar verwachting nog geen 35 minuten3. De Ford E-Transit Courier wordt ook geleverd met een jaar gratis toegang tot het BlueOval Charge Network, dat tegen 2024 maar liefst 500.000 openbare laders omvat.

    Klanten met vijf of meer voertuigen kunnen ook profiteren van een jaar lang gratis toegang tot de functies van Ford Pro Telematics4. Het systeem helpt met behulp van live data het wagenpark efficiënter te beheren en helpt de productiviteit te maximaliseren. Het systeem biedt praktische functies ter ondersteuning van Ford Pro Charging. De gebruiker heeft inzicht in onder meer de huidige laadstatus en de voertuigspecifieke resterende actieradius.

    Met Plug and Charge kunnen eigenaren van een E-Transit Courier eenvoudig het voertuig aansluiten op een compatibele BlueOval Charge Network-oplader en weglopen. Het opladen begint automatisch en na het loskoppelen stuurt het systeem een rekening met uitgebreid kostenoverzicht naar de eigenaar. Intelligent Range verzamelt daarnaast actuele gegevens in de cloud om nauwkeurigere actieradiuscijfers te berekenen.


E-Transit Courier bestuurdersstoel en aanraakscherm E-Transit Courier middenconsole E-Transit Courier binnenkant E-Transit Courier haak


  • Op de klant gericht design

    Het geheel nieuwe ontwerp van de E-Transit Courier zorgt in alle opzichten voor een groter laadvermogen. De breedte tussen de achterste wielkasten bedraagt 1.220 mm, zodat de compacte bestelwagen voor het eerst twee europallets kan vervoeren. Het totale laadvolume komt uit op 2,9 m3, maar liefst 25 procent méér dan het uitgaande model. Het maximale laadvermogen van de E-Transit Courier bedraagt 700 kg, met een maximaal aanhangergewicht van 750 kg.5

    De Ford E-Transit Courier helpt bedrijven om op te vallen met een onderscheidend exterieurdesign en een ruim, praktisch interieur dat specifiek is afgestemd op de behoeften van de klant. Een slimme vondst is onder meer een ‘squircle’ stuurwielontwerp om de beenruimte en het zicht voor de bestuurder te verbeteren. Ook aan een aan de stuurkolom gemonteerde versnellingshendel, een start-stop knop en een elektronische handrem om plaats te maken voor meer bergruimte in het interieur is gedacht.

    Het ‘digiboard’-concept bestaat uit een 12-inch digitaal instrumentencluster en een 12-inch touchscreen met SYNC 4 centraal op het dashboard6. Connected Navigation7 – abonnement noodzakelijk – kan de productiviteit verder verhogen en de werkdruk van de bestuurder verminderen dankzij updates over verkeer, parkeren, opladen en lokale gevaren. Draadloze compatibiliteit met Android Auto en Apple CarPlay is standaard8. Uniek in deze klasse is het innovatieve Office Pack. Dit bestaat uit een opklapbaar vlak werkoppervlak en verlichting om het gebruik van een laptop, het invullen van papierwerk en een pauze in de cabine gemakkelijker en comfortabeler te maken

    Ford Pro hecht grote waarde aan de veiligheid van de inzittenden en de lading. De E-Transit Courier zet een nieuwe maatstaf in het segment met zijn standaard zeer uitgebreide reeks geavanceerde rijhulpsystemen9. Via een optioneel pakket is het model verkrijgbaar met Adaptive Cruise Control met Lane Centring en Stop & Go, Blind Spot Information System met Cross Traffic Alert, Intersection Assist en Reverse Brake Assist voor gemoedsrust in het stadsverkeer.

    Elke E-Transit Courier is standaard voorzien van een ingebouwde modem10. Hierdoor zijn niet alleen de speciale diensten van het Ford Pro-ecosysteem beschikbaar, maar profiteert de gebruiker ook van over-the-air software-updates. Bij ons langskomen voor een update is dus niet nodig.


Transit Courier stoelen voorin E-Transit Courier USB en USB-C aansluiting Transit Courier middenconsole Transit Courier aanraakscherm


  • Verbeterde beveiliging

    Na activering van de ingebouwde modem profiteren gebruikers via Ford Pro Software van verbeterde voertuigbeveiliging en ontvangen ze waarschuwingen bij een aanrijding of inbraak. Met Fleet Start Inhibit kunnen wagenparkbeheerders de E-Transit Courier op afstand in- en uitschakelen om diefstal of ongeoorloofd gebruik buiten werkuren te helpen voorkomen.

    Om de veiligheid te verbeteren zonder tijdrovende en kostbare aftermarket-oplossingen, ontwikkelde Ford Pro in samenwerking met voertuigbeveiligingsexpert TVL speciale slotpakketten voor de E-Transit Courier, die in de fabriek worden gemonteerd. De pakketten bevatten speciale vergrendelingen om zogeheten ‘peel and steal’-aanvallen tegen te gaan, evenals automatische vergrendeling voor de schuifdeur aan de zijkant. Dit verlaagt de werkdruk van de chauffeur en bespaart kostbare seconden bij elke levering.

    Ford Pro Service verwacht dat de niet-geplande onderhoudskosten van de E-Transit Courier minstens 35 procent lager uitvallen dan die van dieselmodellen. De geheel nieuwe bestelwagen wordt net als de rest van de Transit-familie ondersteund door hetzelfde uitgebreide Ford Pro Service-netwerk – inclusief een groeiende Mobile Service-mogelijkheid, het unieke FORDLiive connected uptime-systeem en Europa’s grootste bedrijfswagendealernetwerk.


Transit Courier geparkeerd voorkant Transit Courier voorkant Ford-logo Transit Courier geparkeerd achterkant Transit Courier achterlicht


  • Nieuwe Ford Transit Courier

    De geheel nieuwe Ford Transit Courier is eerst verkrijgbaar met een reeks zuinige benzine- en dieselmotoren. Alle varianten worden in Craiova, Roemenië, geproduceerd door Ford Otosan. Ford Otosan bouwt in andere productiefacaliteiten ook de succesvolle Transit Custom en de toonaangevende E-Transit. Ford Otosan is Europa's grootste producent van bedrijfsvoertuigen, met een jaarlijkse productie van naar verwachting meer dan 900.000 eenheden in 2025.


  • Ontdek de volledig elektrische Transit Courier


    Meer info


###


    • [1] Procedure (WLTP). De vermelde actieradius (beoogde streefwaarde volgens WLTP) kan worden bereikt met een volledig opgeladen batterij - afhankelijk van de bestaande serie en batterijconfiguratie. De werkelijke actieradius kan variëren door verschillende factoren (bijv. weersomstandigheden, rijstijl, routeprofiel, staat van het voertuig, leeftijd en conditie van de lithium-ion batterij). De officieel gehomologeerde brandstofverbruiks- en CO2-emissiecijfers zullen dichter bij de verkoopdatum worden gepubliceerd. De opgegeven WLTP brandstof-/energieverbruiken, CO2-emissies en elektrische actieradius worden bepaald volgens de technische eisen en specificaties van de Europese verordeningen (EG) 715/2007 en (EU) 2017/1151, zoals laatstelijk gewijzigd. De toegepaste standaardtestprocedures maken een vergelijking tussen verschillende voertuigtypen en verschillende fabrikanten mogelijk.
    • [2] Het maximale laadvermogen varieert en is gebaseerd op accessoires en voertuigconfiguratie. Zie het etiket op de deurstijl voor het laadvermogen van een specifiek voertuig.
    • [3] Laadtijd gebaseerd op computertechnische simulaties van de fabrikant. De oplaadsnelheid neemt af naarmate de batterij zijn volledige capaciteit bereikt. Uw resultaten kunnen variëren op basis van pieklaadtijden en de laadstatus van de batterij.
    • [4] Ford Pro E-Telematics is gratis beschikbaar gedurende één jaar vanaf de startdatum van de garantie en daarna op abonnementsbasis, mits akkoord met de voorwaarden van Ford Smart Mobility. Het biedt een uitgebreide reeks functies naast de gezondheid van het voertuig, waaronder locatie en cartografie, rijgedrag, brandstof-/energieverbruik, mogelijkheden voor meerdere merken en een bijbehorende app voor bestuurders om te communiceren met wagenparkbeheerders. Fleet klanten kunnen contact opnemen met het Ford Pro Software Command Centre op [email protected] voor informatie over deze Ford Telematics producten. Beschikbaarheid van gegevens afhankelijk van gegevensconnectiviteit en toegang tot voertuiggegevens.
    • [5] De maximale trekkracht is afhankelijk van de lading, de configuratie van het voertuig, de accessoires en het aantal passagiers.
    • [6] Rijd niet terwijl u afgeleid bent of handapparatuur gebruikt. Gebruik waar mogelijk spraakgestuurde systemen. Sommige functies kunnen worden geblokkeerd als de auto in de versnelling staat. Niet alle functies zijn compatibel met alle telefoons.
    • [7] Navigatiediensten vereisen SYNC 4 en FordPass Connect, gratis Connected Service en de FordPass app (zie FordPass voorwaarden voor details). In aanmerking komende voertuigen krijgen een gratis 90-dagen proefversie van navigatiediensten die begint op de startdatum van de nieuwe autogarantie. Klanten moeten de proefversie van de navigatieservice ontgrendelen door de in aanmerking komende auto te activeren met een FordPass ledenaccount. Voor aangesloten navigatiediensten is een jaarlijks servicecontract vereist. Connected service en functies zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van compatibele netwerken. Evoluerende technologie/cellulaire netwerken/voertuigcapaciteiten kunnen de functionaliteit beperken en de werking van verbonden functies verhinderen. FordPass App, compatibel met bepaalde smartphone platforms, is beschikbaar via een download. Bericht- en gegevenstarieven kunnen van toepassing zijn.
    • [8] Vereist telefoon met actieve dataservice en compatibele software. SYNC 4 controleert geen producten van derden tijdens het gebruik. Derden zijn zelf verantwoordelijk voor hun respectievelijke functionaliteit.
    • [9] Hulpsystemen voor de bestuurder zijn aanvullend en vervangen niet de aandacht, het beoordelingsvermogen en de noodzaak van de bestuurder om het voertuig onder controle te houden. Het vervangt veilig rijden niet. Zie de gebruikershandleiding voor details en beperkingen.
    • [10] FordPass Connect, de FordPass App en gratis Connected Service zijn vereist voor functies op afstand (zie FordPass Voorwaarden voor details). Connected Service en functies zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van compatibele netwerken. Evoluerende technologie/cellulaire netwerken/voertuigmogelijkheden kunnen de functionaliteit beperken en de werking van verbonden functies verhinderen. Connected service sluit Wi-Fi hotspot uit.


Nieuws

Promoties

Bekijk de laatste promoties

Nieuws

Lees het laatste nieuws


Neem contact op via WhatsApp